Köpvillkor

English further down

Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms (för inloggade företagskunder är det ex. moms). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt. Gränsen för fri frakt är högre för företagskunder och syns i kassan vid val av fraktsätt. Priset för frakt till företagskunder sätts först när beställningen är packad och beror på fraktsätt, antal kolli, vikt och volym.

Hos oss på Hotellkompaniet betalar du smidigt med Klarna Checkout och du kan välja mellan fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning.

För mer information om Klarnas villkor, besök nedan länk.
https://www.klarna.com/se/villkor/
För övrig information och support från Klarna, besök nedan länk.
https://www.klarna.com/se/kundservice/

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Du har specialbeställt varor som inte finns i ordinarie sortiment, eller beställt att vi syr upp varor som inte finns i ordinarie sortiment. Ångerrätten gäller ej heller om du öppnat förpackningen på en vara som inte längre går att förpacka på samma sätt, t.ex. rullpackade kuddar och täcken.

Du har heller ej ångerrätt om du beställer varor som ligger inom ordinarie sortiment men där mängden avskiljer sig markant från vårt normala varuflöde. Gränsen för där din ångerrätt slutar gälla går vid fler än 500 beställda enheter eller där ordervärdet uppgår till över 30000 kr exkl. moms. 

Företagskunder har inte ångerrätt. Men om du som företagskund meddalar oss omgående efter beställning att du ångrar dig kan vi makulera ordern förutsatt att vi inte hunnit packa den.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

Vid tillverksningsfel ersätter vi varan eller kompenserar på annat sätt inom 6 månader, såvida inget annat specifierats. En förutsättning är också att du följt de rekommenderade skötselråden. Om det inte går att hitta samma vara skickar vi dig motsvarande kvalité. 

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara eller du blir kontaktad av oss inom nästa arbetsdag om gällande leveranstid. 

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Ta kontakt med oss (gärna genom formuläret här) så skickar vi en retur-fraktsedel som du klistrar på paketet. Returkostnaden står vi normalt för men vi förbehåller oss rätten att ta betalt för returfrakt om det är en onormalt stor beställning med stora paket. Om varan är defekt eller om vi har packat fel står vi alltid för returfrakten. Vid byten som beror på felaktig eller defekt vara står vi för både returfrakt och ny frakt till dig. Om du som kund vill byta produkt av annan anledning hanterar vi detta som först en retur, sedan ett nytt köp där du eventuellt får betala fraktkostnad för det nya köpet.

Om faktura är valt som betalsätt så rekommenderar vi att du som kund loggar in på Klarnas hemsida, eller via deras app, för att rapportera att en retur har gjorts. På så vis så pausas din faktura och du riskerar inte att förfallodatumet löper ut.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen.

Terms and conditions

General

These Terms & Conditions shall apply to all sales through Hotellkompaniet and will exclude application of any deviating general or specific conditions or terms of buyer. No waiver or modification of these Conditions of Sale shall be binding upon Hotellkompaniet.se, unless approved in writing by an authorized representative of Hotellkompaniet.
Price and Payment

Every product is shown including tax. In the shopping cart you can see the total price including all fees, taxes, shipping and method of payment. The terms for free shipping and the cost of shipping are different for business customers. They are shown in the check out. For instance the price of shipping is set after packing the order and varies with the shipping method, number of packages, weight and volume.

Delivery

The delivery time is stated in the shopping cart next to the various ways of delivery. If a service/product has another delivery time than expressed in the shopping cart, this delivery time will be stated in connection to the individual services/products.
In case Hotellkompaniet has reason to question buyer’s solvency or ability to pay for delivered products, Hotellkompaniet have no obligation to make delivery, and shall be entitled to stop products under carriage, unless buyer makes advance payment for the delivery and other claims arising from the business relation or grants security which can reasonably be accepted by Hotellkompaniet.

Unclaimed packages

If you have chosen to pay by COD (Cash on Delivery) your delivery will be held for you by the local post office for four weeks. Unclaimed packages will be returned to us. For all unclaimed packages you will be debited all fees in connection with the return delivery.

Returning products/services

Contact us (via this form) before returning a product so we can send you a return-freight-document which you can stick to the parcel. The return freight cost is normally covered by us but we hold the right for unusually large orders with large parcels to charge you for the return freight cost. The cost of returning a product that is faulty or damaged upon delivery is always covered by us. 

Return Policy

Hotellkompaniet return period is 30 days.

Hotellkompaniet shall, if under the jurisdiction of our return policy, refund you what you have paid for the product and/or service as soon as possible, but latest within 30 days of the product being returned or you informing us of wanting to return a service. You are oblige to pay for the return delivery of the product. Hotellkompaniet will pay to send replacement products and/or services.

In your message to us you must clearly state that you regret your purchase. The return period is counted from the day you received the purchased the full, or a significant part of the product. If you have purchased a customized product -or a product with a significant personal customization, the return period is counted from the day Hotellkompaniet have informed you about the product.

You do not qualify for our return policy if:

  • If you ordered products from outside the realm or our normal products on offer
  • If you ordered custom measurements of products
  • If you ordered a significant amount of products that disrupt our normal product flow and stocking capabilites. The limits concern orders above 500 units or an order value of 30000 SEK exkluding VAT. 
  • Business customers do not qualify for our return policy. But you can notify us as soon as possible after placing and order if you like to cancel the order. If we have not yet packed the order we can cancel it.

 When returning a product/service:

  • You are obliged to keep the product in the same condition as when delivered.
  • You must not have used the product, however you have the right to investigate the condition the product was in when delivered. If damage or harm is caused to a product while investigated the product does not qualify for the return policy.

Guarantees and Services

We will replace any defective goods (manufacturing defect) within 6 months, unless otherwise specified, of the purchase date, as long as the recommended care instructions have been followed. In case we cannot replace it with the exact product, then we will replace the goods with similar quality.

Privacy Policy

When ordering a product/service you will be asked to fill in you personal information. Upon purchase you agree to this information is stored in accordance with Hotellkompaniet’s privacy policy in order to fulfill our agreement to you as our customer. In accordance to the Swedish law of Personuppgiftslagen (198:204) you have the right to know the information Hotellkompaniet have registered about your person. If the information is erroneous, incomplete or irrelevant, you may ask to have your information corrected and/or removed. If this is the case please contact us by e-mail.

Force Majeure

Hotellkompaniet is not liable for any non-performance caused by circumstances beyond our control, which directly or indirectly prevents, obstructs or renders production, delivery or freight uneconomical until such obstacle has been removed (force majeure). Such circumstances shall be deemed to include difficulties to procure raw materials as well as other difficulties and disturbances, including but not limited to war, riot, labour conflicts, fire, flood, storm, accident, fuel or power shortages, transportation shortages, obstacles or interruptions regarding transportation at sea and breakdowns or interruptions of any kind as regards to our equipment or facilities, which are deemed necessary for the performance of our agreements’ obligations.

Artikel tillagd till varukorg.
0 artiklar - 0,00kr
0
    0
    Min varukorg
    Din varukorg är tomFortsätt handla