In english: Terms & Conditions

Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Du har specialbeställt varor som inte finns i ordinarie sortiment, eller beställt att vi syr upp varor som inte finns i ordinarie sortiment. Du har heller ej ångerrätt om du beställer varor som ligger inom ordinarie sortiment men där mängden avskiljer sig markant från vårt normala varuflöde. Gränsen för där din ångerrätt slutar gälla går vid fler än 500 beställda enheter eller där ordervärdet uppgår till över 30000 kr exkl moms. 

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

Vi ersätter varan inom 6 månader om du följt de rekommenderade skötselråden. Om det inte går att hitta samma vara skickar vi dig motsvarande kvalité. 

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara eller du blir kontaktad av oss inom nästa arbetsdag om gällande leveranstid. 

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,

om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen.

Tillbaka till shoppen

 

Terms and conditions

General

These Terms & Conditions shall apply to all sales through Hotellkompaniet and will exclude application of any deviating general or specific conditions or terms of buyer. No waiver or modification of these Conditions of Sale shall be binding upon Hotellkompaniet.se, unless approved in writing by an authorized representative of Hotellkompaniet.
Price and Payment

Every product is shown including tax. In the shopping cart you can see the total price including all fees, taxes, shipping and method of payment.

Delivery

The delivery time is stated in the shopping cart next to the various ways of delivery. If a service/product has another delivery time than expressed in the shopping cart, this delivery time will be stated in connection to the individual services/products.
In case Hotellkompaniet has reason to question buyer's solvency or ability to pay for delivered products, Hotellkompaniet have no obligation to make delivery, and shall be entitled to stop products under carriage, unless buyer makes advance payment for the delivery and other claims arising from the business relation or grants security which can reasonably be accepted by Hotellkompaniet.

Unclaimed packages

If you have chosen to pay by COD (Cash on Delivery) your delivery will be held for you by the local post office for four weeks. Unclaimed packages will be returned to us. For all unclaimed packages you will be debited all fees in connection with the return delivery.

Returning products/services

Returning a product is to be done on your expense, unless the product is faulty or damaged upon delivery. Returned products are to be sent as letters or postal packages, and not for COD. In case of a trade, Hotellkompaniet will pay for the delivery of the replacement product/service. When you have applied the return policy you shall: -in the case of a product: return the product personally or by mail to us.

Return Policy

Hotellkompaniet return period is 30 days.

Hotellkompaniet shall, if under the jurisdiction of our return policy, refund you what you have paid for the product and/or service as soon as possible, but latest within 30 days of the product being returned or you informing us of wanting to return a service. You are oblige to pay for the return delivery of the product. Hotellkompaniet will pay to send replacement products and/or services.

In your message to us you must clearly state that you regret your purchase. The return period is counted from the day you received the purchased the full, or a significant part of the product. If you have purchased a customized product -or a product with a significant personal customization, the return period is counted from the day Hotellkompaniet have informed you about the product.

You do not qualify for our return policy if:

  • If you ordered products from outside the realm or our normal products on offer
  • If you ordered custom measurements of products
  • If you ordered a significant amount of products that disrupt our normal product flow and stocking capabilites. The limits concern orders above 500 units or an order value of 30000 SEK exkluding VAT. 

 When returning a product/service:

  • You are obliged to keep the product in the same condition as when delivered.
  • You must not have used the product, however you have the right to investigate the condition the product was in when delivered. If damage or harm is caused to a product while investigated the product does not qualify for the return policy.

 

Guarantees and Services

We will replace any damaged or defective goods within 6 months of the purchase date, as long as the recommended care instructions have been followed. In case we cannot replace it with the exact product, then we will replace the goods with similar quality.

Privacy Policy

When ordering a product/service you will be asked to fill in you personal information. Upon purchase you agree to this information is stored in accordance with Hotellkompaniet's privacy policy in order to fulfill our agreement to you as our customer. In accordance to the Swedish law of Personuppgiftslagen (198:204) you have the right to know the information Hotellkompaniet have registered about your person. If the information is erroneous, incomplete or irrelevant, you may ask to have your information corrected and/or removed. If this is the case please contact us by e-mail.

Force Majeure

Hotellkompaniet is not liable for any non-performance caused by circumstances beyond our control, which directly or indirectly prevents, obstructs or renders production, delivery or freight uneconomical until such obstacle has been removed (force majeure). Such circumstances shall be deemed to include difficulties to procure raw materials as well as other difficulties and disturbances, including but not limited to war, riot, labour conflicts, fire, flood, storm, accident, fuel or power shortages, transportation shortages, obstacles or interruptions regarding transportation at sea and breakdowns or interruptions of any kind as regards to our equipment or facilities, which are deemed necessary for the performance of our agreements' obligations.

Back to the shop